מהי אריזת החלב הסביבתית ביותר?

מהי אריזת החלב הסביבתית ביותר?

מהי אריזת החלב הסביבתית ביותר?

אריזת החלב הסביבתית ביותר היא שקית חלב.

  • השקית עשויה רק מחומר אחד שניתן למיחזור, היא האריזה הקלה ביותר במשקל (כ 20 גר'), ועל כן תושקע פחות אנרגיה ויווצר פחות זיהום בתהליך המיחזור. גם בנפחיות ואפשרות הדחיסה היא המנצחת.
  • בקבוק חלב, מפלסטיק כמובן - עשוי מ-4 חומרים: הבקבוק, הפקק+הטבעת שמופרדים מכאנית במפעל המיחזור והמדבקה והדבק שמוסרים על ידי טבילה במים חמים. בקבוק שוקל כ 40 גר', וקשה יותר לדחיסה, ועל כן תופס נפח. ככל שהנפח גדל דרושים יותר אמצעי תחבורה לאיסוף ושינוע.
  • קרטון חלב - אינו עשוי מקרטון בלבד. "קרטון משקה" עשוי מחומר קשיח המורכב משלוש שכבות. שתיים מפלסטיק אטום, ואחת חיצונית שעשויי קרטון מצופה בלמינציה. בקרטונים לחלב עמיד אפילו שכבת אלומיניום נוספת. קרטון חלב ניתן למיחזור, אולם, על מנת למחזר אותו יש להפריד את השכבות בפעולה מכאנית מורכבת. אין מתקנים כאלה בישראל, ועל כן יש לשנע את האריזות מסוג זה מחוץ לגבולותינו. אם תוסיפו את הפקק והפייה נגיע גם הפעם ל 4 חומרים. קרטון חלב שוקל כ 40 גרם, וניתן לדחיסה מוגבלת. הוא כמובן האפשרות הפחות מועדפת. מה עושים עם קרטון חלב? לא משליכים למיכלי מיחזור נייר, כי הם פוגעים בתהליך המיחזור."קרטוני משקה" שמוצאים דרכם לפח הכתום יעברו את נתיב המיחזור. אלו שימצאו דרכם לחירייה בפסולת שאינה מופרדת(הפח הירוק), ינותבו למפעל ה-RDF, יהפכו לפתיתים גרוסים וישלחו למפעל "נשר" כמקור אנרגיה חלופי, או ישלחו להטמנה.

יש לשים לב, שמלבד ייצור האריזה והטיפול בפסולת, נוצר זיהום רב, ואפילו גדול יותר בהכנת המשקה הנארז. לחלב פרה מחיר סביבתי גבוה ביותר.