איך הקפה יישאר טעים ויפגע פחות בסביבה?

איך הקפה יישאר טעים ויפגע פחות בסביבה?

איך הקפה יישאר טעים ויפגע פחות בסביבה?

ההמלצות של המרכז לחינוך סביבתי לכוס קפה ידידותית יותר לסביבה:

  • איזה קפה נבחר? שמעתם על קפה עם תווית "סחר הוגן"? זהו קפה שבגידולו לא הועסקו ילדים, העובדים עבדו בתנאים נאותים וקיבלו שכר הוגן וברוב המקרים גם נעשו מאמצים לפגיעה מינימלית בסביבה בזמן הגידול שלו, תוך שמירה על מגוון מינים ומערכות אקולוגיות.
  • איך נקנה את הקפה? רכישה ב"תפזורת" לפי משקל היא הבחירה הסביבתית ביותר ואם הבאתם אריזה מהבית - מה טוב. האפשרות הבאה הטובה ביותר היא קניית כמות גדולה של קפה באריזה הניתנת למילוי חוזר או ניתנת למיחזור. הימנעו מאריזות קטנות לשימוש חד פעמי הדורשות הרבה משאבים בייצור שלהן, מייצרות הרבה פסולת מיותרת וברוב המקרים אינן ניתנות למיחזור עקב גודלן הקטן.
  • איך נכין את הקפה? גם מקינטה וגם המכשיר המכונה "פלנג'ר" הם מכשירים להכנת קפה בדרך יחסית חסכונית מבחינה סביבתית. ואם בכל זאת אתם מעדיפים קפה ממכונה, העדיפו מכונה שטוחנת פולים טריים וריחניים, ללא שימוש בקפסולות.
  • מה נוסיף לקפה? חשבתם על מעבר לחלב ממקור צמחי? תעשיית החלב היא אחת מהתעשיות הפוגעות ביותר בסביבה בעולם, ואם תשתמשו בתחליפי חלב, הסביבה תודה לכם.
  • איך נשתה את הקפה? קחו לכם רגע לשבת וליהנות מהקפה שלכם, מי צריך את הטעם של הפלסטיק בקפה שלו? (כן, גם בכוס חד פעמית מקרטון יש פלסטיק) שחור בזכוכית או נס בספל, איך שאתם מעדיפים, רק שיהיה ברב פעמי, וזה כמובן גם כולל את הכפית שאיתה נערבב.
  • מה עושים עם שאריות הקפה? הפכו אותן לקומפוסט, העציצים שלכם ישמחו. יש לכם חוות תולעי קומפוסט? אפשר להכין להן גלידת קפה, מקפיאים את שאריות הקפה עם קצת מים ובימים חמים שמים לתולעים גלידת קפה.