מה המשותף לצעיף פליז, רצפה של מגרש משחקים ואריזה של עגבניות שרי?

מה המשותף לצעיף פליז, רצפה של מגרש משחקים ואריזה של עגבניות שרי?

מה המשותף לצעיף פליז, רצפה של מגרש משחקים ואריזה של עגבניות שרי?

המשותף לצעיף פליז, למשטח דריכה למגרש משחקים ולאריזה של עגבניות שרי הוא ששלושתם יוצרו מפלסטיק ממוחזר.

מיחזור פלסטיק הוא תהליך בו מפרידים את הפלסטיק לסוגיו השונים וגורסים אותו לפתיתים המהווים חומר גלם לייצור מוצרים. ההערכה העולמית היא כי מסך כל הפלסטיק שיוצר עד היום, פחות מעשרה אחוזים מוחזרו.

בקבוקי פלסטיק עשויים PET (פוליאתילן טרפתאלט) שהינו סוג הפלסטיק הנפוץ ביותר. בקבוקים שמושלכים למיחזורית חוזרים אלינו כסלסלות פלסטיק לאריזת פירות וירקות, או כצעיפי פליז ומוצרים אחרים. צמיגים ומוצרי גומי ממוחזרים משמשים כמשטחי משחק בפארקים (גם גומי הוא סוג של פלסטיק).

אוהבים להתעטף בחורף בצעיף או שמיכת פליז? אז חשוב שתכירו את מסלולו של בקבוק המשקה מרגע ההשלכה ועד רכישת הצעיף הנעים, על מנת להבין שמחזור אינו פתרון קסם וגם למחזור יש מחיר סביבתי:

השלכת הבקבוק לפח>> איסוף ושינוע למפעל מיחזור>> הסרת המדבקה עם מים חמים>> הפרדה מכאנית של הפקק והטבעת סביב צוואר הבקבוק>> הפרדה מכאנית לפי צבעים>> גריסה לפתיתים>> שינוע למדינה אחרת>> מפעל ליצור סיבים>> שינוע למפעל אריגים>> צביעה>> גזירה ותפירה>> ייצוא למדינות אחרות>> הפצה לחנויות>> ושוב קנייה...

מיחזור מצמצם הטמנה של בקבוקים, אבל חשוב לזכור כי כל השלבים האלו הם בעלי תג מחיר סביבתי. בתהליכים אלו מיוצר מוצר שאיכותו פחותה. אז לפני שנפנה לפתרון כזה נשאל את עצמנו אם יש אפשרות לצרוך משקה ללא רכישת בקבוק חד פעמי.

רוצים לדעת עוד על פלסטיק ופסולת פלסטיק? לחצו כאן>>>