מערכת ביו גז

מערכת ביו גז

מערכת ביו גז

חצילים מפונקים וסביח עם "אפס פליטות"

למה כבר אפשר לצפות ממנת סביח? שהחצילים יהיו טריים, קלויים היטב וטעימים? קל...

אנחנו העזנו לחלום על ארוחות ששואפות ל"אפס פליטות". הגשמנו את החלום בעזרת מתקן של חברת הום ביוגז הישראלית, המייצרת מתקנים למוסדות חינוך לייצור ביוגז המבוססים על ההליך הטבעי של ייצור מתאן משאריות מזון.

ביוגז הוא גז שמופק מתהליך טבעי של פירוק חומר אורגני בסביבה ללא חמצן, כמו במטמנות. החומר יכול להיות זבל פרות, שפכים או שאריות מזון. אל המתקן יש להשליך כ-2 ק"ג ביום של שאריות מזון הנאגרות במיכל תסיסה המלא במים. שאריות המזון מתפרקות והגזים הנפלטים בתהליך נאספים למעין "בלון" בחלקה העליון של המערכת.

אל המיכל האוגר את הגז  מחוברת כירת בישול המאפשרת ניצול מידי של הגז לבישול. באופן זה הופכות שאריות המזון שלנו ושל אורחינו למקור אנרגיה מתחדשת לבישול. מערכת זו מגלמת בזעיר אנפין תהליך של השבת פסולת לאנרגיה.

 

 

קבוצות תלמידים המבקרות במרכז כיום זוכות להתכבד בתה, קפה, פופקורן (ואפילו עוגת שוקולד!) שהכנו על כירת הביו גז כדרך להדגים פתרון קצה נהדר ומקיים לשאריות המזון!

מנהל בית הקפה הסביבתי-חברתי בחירייה אף הגדיל לעשות ויחד עם עובדי הקפה הוא מטפח גן ירק בו גדלים הירקות על מצע אדמה וקומפוסט המיוצר בחוות הקומפוסטרים של המרכז לחינוך סביבתי. כאשר הבשילה ערוגת החצילים הם נקטפו, נחתכו וניצלו על כירת הביו גז לטובת "סביח גורמה", ממש ללקק את האצבעות! צלחת הסביח חוסלה בהנאה, שאריות החצילים משלב הבישול הועברו לקומפוסטר ולמערכת הביוגז למחזור חיים נוסף.

צפו בסרטון המגולל סיפורו של חציל 100% תוצרת חירייה