קוים נמתחים בין חירייה לים

קוים נמתחים בין חירייה לים

קוים נמתחים בין חירייה לים

לתיאום סיור

 
 
 

קו אווירי של מספר קילומטרים, ערוץ נחל אחד שזורם ביניהם וקו אופי וזהות משותף של היות הטבע לפח זבל. קו שחרטו בני האדם בחוסר מחשבה, ובראייה שאין בה חזון ומעוף.

בשנים האחרונות אנחנו בחירייה מובילים מהפך, משרטטים קווים חדשים לדמותה של ה"חצר האחורית" של גוש דן, הופכים אותה לפנינה של טכנולוגיה, טבע וחינוך מתקדם. ומתוך השינוי שאנחנו מובילים, איננו יכולים להתעלם מן ה"חצר האחורית" שהפך הים להיות.

פסולת ימית היא פסולת מוצקה שמקורה בפעילות אנושית. פסולת זו, שהושלכה בסביבת החוף או הים, או נישאה בזרמי רוחות ונחלים, אותרה בכל האוקיינוסים ברחבי העולם, אפילו באלה המרוחקים והבראשיתיים ביותר. הפסולת הימית גורמת לפגיעה קשה בצמחיה ובבעלי-חיים ימיים ויבשתיים. לפגיעה כזו יש השלכות מרחיקות לכת על מערכות אקולוגיות החיוניות לקיום האנושי. מוצרי פלסטיק המושלכים לים מתפרקים לחלקיקי פלסטיק זעירים אשר חודרים אל שרשרת המזון שלנו ומהווים סכנה בריאותית. בנוסף, לפסולת הימית השפעה כלכלית-חברתית עקב הפגיעה הנגרמת לענפי התיירות והדיג. היקף זה של הפסולת הימית הופך אותה לאתגר כלל עולמי.

המיצג בחר להציג פסולת שנאספה בחופי ישראל דרך עיניה של בת ים דמיונית המציבה מראה להתנהגות הציבור המשתמש בחופים, ופונה אליו בבקשה לאמץ דפוסי התנהגות חדשים ולגלות אחריות לסביבה הימית.